شناسه خبر : 81961
تاریخ ارسال : ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲:۰۲ ق٫ظ

کتاب های تفسیر قرآن باید هر دو سال یک بار به روز شود /مشکل این است که ما به بیان قرآن و ادعیه از منظر هنر نگاه نکرده ایم

حجت‌الاسلام محسن قرائتی در دومین روز دوره «مهارت تبلیغ در قرآن» که به همت معاونت تبلیغ حوزه علمیه خراسان در مدرسه علمیه عالی نواب برگزار می‌شود، با اشاره به اینکه کتاب های تفسیر قرآن باید هر دو سال یک بار به روز شود و تغییر کند، گفت: کتاب های تفسیری مانند المیزان، طبرسی و غیره حرف آخر را نزده‌اند و احدی نیست که بتواند آخرین سخن در تفسیر قرآن را بیان کند.

وی با بیان اینکه نباید عظمت فرد یا مطلبی دیگر موجب فراموش شدن سایر افراد و مطالب شود و به طور مثال به علت اینکه جمله یک فرد مورد توجه بوده از جملات سایر افراد استفاده نکرد، یادآور شد: این کار که فقط کتاب های بزرگ گذشته مطالعه شود و کتاب های امروز مورد توجه قرار نگیرد، درست نیست.

رئیس ستاد اقامه نماز با اشاره به استفاده خوب از هنر در قرآن و ادعیه، گفت: مشکل این است که ما به بیان قرآن و ادعیه از منظر هنر نگاه نکرده ایم و مبلغان در تبلیغ این امر را جدی نگرفته‌اند.

وی در ادامه به اهمیت توجه به نکات قرآنی پرداخت و با اشاره به واژه «الا» در قسمتی از آیه ۲۳ سوره شوری که درباره اجر رسالت پیامبر(ص) می‌فرماید: «قُلْ لَا أَسْأَلُکُمْ عَلَیْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّهَ فِی الْقُرْبَى»، توضیح داد: از این امر به دست می‌آید که مزد و پاداش رسالت جز مودت نسبت به اهل بیت(ع) نیست.

قرائتی همچنین در توصیه ای نسبت به لزوم تبلیغی روان و آسان در سخن گفتن با مردم، با اشاره به آیه های «ماعَلَی الرسولِ اِلاّ البَلاغ المُبین(مائده/۹۷)» و «وَما اَرْسَلْناکَ اِلّا رَحْمَهً لِلعالَمینَ(انبیا / ۱۰۷)» درباره وظیفه و رسالت رسول خدا(ص)، اظهار کرد: از این آیات فهمیده می شود که رحمت الهی تبلیغ دین است و کسانی که اهل تبلیغ دین نیستند از رحمت خدا محروم هستند مگر افرادی که عذری داشته باشند.

وی همچنین در پایان، لزوم داشتن جسارت و شهامت و نیز توجه نکردن به مدرک گرایی و دست یابی به عناوینی چون دکتری را در عرصه طلبگی مهم عنوان کرد.

 


اخبار مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کليه حقوق اين سايت متعلق به پایگاه خبری تحلیلی خطِ اعتدال بوده و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است.

بالا