شناسه خبر : 182685
تاریخ ارسال : ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۶:۳۹ ق٫ظ

رویکرد عدالت‌ محورانه بانک ملی / افزایش شعب قدیمی‌ترین بانک کشور در مناطق محروم

 

برای  مسئولان و تصمیم‌گیران بانک ملی تفاوتی میان تهران و شهرهای بزرگ و صنعتی با شهرهای محروم و مرزی وجود ندارد.

۹۳ سال است که از عمر تأسیس بانک ملی ایران می‌گذرد. مشتریان بانک ملی امروز تنها با یک نهاد فعال در حوزه پولی و مالی در ارتباط نیستند، بلکه بانک ملی ایران را در قامت یک سازمان دانش بنیان، عملگرا و تحول خواه مشاهده می‌کنند. قدیمی‌ترین بانک کشور با تکیه بر اعتماد مردمی، در بسیاری از طرح های توسعه ای، عمرانی و زیربنایی در کشور ایفای نقش می کند و بسیاری از پروژه های عام المنفعه مانند ساخت مدارس، راه های روستایی، خانه های بهداشت و … با حمایت های این بانک برای آبادانی ایران اجرا شده است.

*۹۳ سال مشتری‌مداری بانک ملی

این بانک همواره تلاش کرده تا مشتری‌مداری را سرلوحه خود قرار داده و ارائه خدمات سهل‌تر در کوتاه‌ترین زمان ممکن را برای مشتریان امکان‌پذیر کند و حالا مشتریان با سامانه‌های غیرحضوری مانند «بام»، «بله» و «بانک آفیسر» از مراجعه به شعبه بانک بی‌نیاز هستند. از سوی دیگر بانک در راستای تکمیل خدمات مشتری‌مدارانه خود، در مناطق دور، محروم و کم‌برخوردار شعب خود را دایر کرده و با این اقدام خود نشان داده که این بانک هیچ تفاوتی میان هم‌وطنانان عزیزمان قائل نیست و برای مسئولان بانک ملی ارائه خدمات مطلوب و برابر در سراسر کشور از اهمیت بالایی برخوردار است.

*افزایش شعب بانک ملی در مناطق محروم به دور از تبعیض
امروز تعداد شعب بانک ملی در سراسر کشور بیش از ۳۵۰۰ شعبه می‌باشد؛ شعبی که تمامی آنها فعال و در حال ارائه خدمات بانکی هستند. به عبارت دیگر بانک ملی به واسطه وظیفه ذاتی خود در خصوص خدمات‌رسانی به دورترین و محروم‌ترین شهرهای کشور، هزینه‌های زیادی را متحمل می‌شود. حضور در تمامی شهرستان‌ها، فرودگاه‌ها، گمرکات، نقاط صفر مرزی و غیره افتخاری است که از دیرباز برعهده بزرگترین بانک کشور نهاده شده است.

همانطورکه گفته شد برای مسئولان و تصمیم‌گیران بانک ملی تفاوتی میان تهران و شهرهای بزرگ و صنعتی با شهرهای محروم و مرزی وجود ندارد. حتی مسئولان به تأسیس شعب بانکی در مناطق محروم و مرزی اهتمام بیشتری دارند تا اینکه شعب جدید در شهرهای بزرگ و سودآور تأسیس شود. به عنوان مثال شهر تهران سهم ۱۰.۴۶ درصدی را تعداد شعب بانک ملی در کشور دارد، اما در مقابل استان کرمانشاه با ۱۴.۷۱ درصد، استان لرستان با ۱۴.۸۸ درصد، استان سیستان و بلوچستان با ۱۴.۹۶ درصد و استان ایلام با ۱۵.۳۸ درصد سهم بیشتری از تعداد کل شعب بانک ملی در کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

با توجه به آمار گفته شده؛ در شهر تهران با توجه به جذابیت های مالی و سودآور بودن ایجاد شعب بانک ملی، تنها سهم ۱۰ درصدی از شعب شبکه بانکی را به خود اختصاص داده؛ درصورتی که در استان‌های محروم و مرزی وضعیت کاملاً متفاوت است و این سهم با رشد ۵۰ درصدی به بیش از ۱۵ درصد نیز می‌رسد.

بانک ملی ایران به عنوان بزرگترین بانک دولتی با حضور همیشگی خود در تمامی دوران های سخت کشور نظیر جنگ و تحریم اقتصادی سعی در ادای دین خود به ملت شریف ایران داشته و همراه همیشگی دولت و مردم بوده است.

*ظرفیت بانکی و افزایش انتظارات عمومی

کارشناسان بانکی معتقدند که ظرفیت و پتانسیل بانک ملی ایران در هیچ بانک دیگری دیده نمی‌شود و از این رو چنین ظرفیتی سبب شده تا انتظارات از بانک ملی افزایش یابد.

بانک ملی در کنار تأسیس شعب در مناطق محروم و در راستای مشتری‌‎مداری؛ بحث آموزش و ترویج استفاده از خدمات بانکداری الکترونیکی را در دستور کار خود قرار داده است. کارکنان و پرسنل بانک ملی برای اینکه هم‌وطنانان عزیزمان در روستاها و مناطق دوردست در رفاه باشند و برای انجام امور بانکی به خصوص در شرایط اپیدمی کرونا به شهرها کمتر مراجعه کنند، بحث فرهنگ‌سازی استفاده از خدمات بانکداری الکترونیکی و آموزش‌های لازم در این زمینه را اولویت کاری خود قرار داده‌اند؛ موضوعی که اگر در سراسر کشور ترویج شود، هر فرد یک بانک کامل را نزد خود خواهد داشت.


اخبار مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کليه حقوق اين سايت متعلق به پایگاه خبری تحلیلی خطِ اعتدال بوده و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است.

بالا