شناسه خبر : 169756
تاریخ ارسال : ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۵:۳۷ ق٫ظ

عملکرد و خدمات قابل تقدیر بانک ملی ایران در زمینه قطع زنجیره انتقال کرونا

عملکرد و خدمات قابل تقدیر بانک ملی ایران در زمینه قطع زنجیره انتقال کرونا

هرچند بانکها بعنوان نهاد اقتصادی وظایفی چون تجهیز و توزیع اعتبارات، عملیات اعتباری و مالی و کلیه امور مرتبط با آن را برعهده دارند، اما بانک های بزرگ و معتبر همواره در مواجهه با مشکلات و بحران‌های اجتماعی که زندگی اجتماعی و اقتصادی جامعه ی مخاطب نظام بانکی را مورد تهدید و خطر قرار می دهد و موجب اخلال و بحران‌های سیستماتیک مقطعی می‌شود، بر اساس ظرفیت ها و امکانات در اختیار خود نقش عمده ای در رفع مشکلات و یا کاهش آنها ایفاء می کنند. بانک ملی ایران پس از شیوع ویروس مهلک کرونا در کشورمان از جمله نهادهای اقتصادی و مالی بوده است که با اقدامات و تدابیر ویژه، کارآمد و به هنگام خود توانست تأثیر بسزا و چشمگیری در زمینه ارائه خدمات مناسب و تسهیل در عملیات بانکی و اقدامات بازدارنده و پیشگیرانه در زمینه شیوع کرونا و مهار آن داشته باشد.
مجموعه ی این خدمات و اقدامات ارزشمند علاوه بر آنکه توانست رضایت و تحسین مردم را در پی داشته باشد، سبب گردید که معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از خدمات بانک ملی ایران در زمینه قطع زنجیره انتقال کرونا تقدیر نماید و خدمات بانکداری غیرحضوری این بانک و نیز رعایت پروتکل های بهداشتی در شعب بانک ملی را که کمک قابل توجهی به کاهش گسترش شیوع کرونا نموده است، مثبت و ارزشمند ارزیابی کند و نیز خواهان تداوم این روند شود.
نکته ای که از نظر مردم و مسئولین عالی کشور دور نخواهد ماند این است که در جریان مقابله با ویروس کرونا و در جریان ارائه خدمات به مردم در روزهای شیوع این ویروس مرگ آفرین برخی از کارکنان بانک ها، در اثر ابتلاء به این بیماری جان باختند و در اثر آن خانواده های آنان با مشکلات متعددی مواجه شدند. این حوادث جامعه ی ما را اندوهگین ساخت. به واسطه ی این تلاشها و ایثارهای کارکنان نظام درمانی و بانکی بود که منجر به قطع زنجیره انتقال کرونا گردید و اداره ی امور کشور و معیشت مردم توانست به روال عادی تداوم یابد.
تلاش های شبانه روزی کارکنان بانک ملی ایران در دوره شیوع کرونا، در حالی صورت گرفت که بسیاری از کسب و کارها تعطیل شده بودند و عموم مردم در وضعیت قرنطینه بودند؛ اما کارکنان این بانک هیچگاه کارهای خدماتی خود را تعطیل نکردند و با بکارگیری تمامی تجهیزات و امکانات خدمات غیرحضوری و نیز رعایت پروتکل های بهداشتی به خدمت رسانی خود به روال معمول ادامه دادند. اقدامات ویژه بانک ملی سبب شد که مشتریان این بانک که به دلیل تنوع و گستردگی خدمات این بانک طیف وسیعی از مردم و سازمانها و ادارات را شامل می شود، کمتر در معرض ابتلاء به این بیماری واقع شوند.
بانک ملی ایران علاوه بر فعالیت ها و خدمات بانکی غیرحضوری توانست با اطلاع رسانی ها مستمر و گسترده خود مردم را در جریان نحوه ی آسان بهره مندی از خدمات بانکی و نیز توصیه های بهداشتی قرار دهد که اقدامی بسیار ارزشمند و کارآمد بوده و سبب رضایت و استقبال و تقدیر مردم گردید. اینک مدیریت بانک ملی در پی آن است که با بهره مندی از همه ظرفیت های خود و نیز بکارگیری شیوه های جدید و متنوع دیگر آمادگی خود را جهت بروز احتمالی موج های بعدی کرونا افزایش دهد و ضمن آگاهی رسانی به مردم، خدمات غیرحضوری بیشتر و بهتری را به مردم ارائه نماید.
از آنجا که در زمان بروز بحرانهایی چون کرونا کارکنان نظام درمانی و بانکی بیش از دیگر نهادها و سازمانها درگیر با آن خواهند بود، مدیریت بانک ملی ایران اعلام آمادگی کرده است که با ارائه خدمات مناسب و هر چه بیشتر به مردم و ارائه تسهیلات و حمایت های مالی، میزان خسارات و تلفات انسانی و مالی را به حداقل ممکن برساند. مسئله حمایت های مالی از آن جهت اهمیت می یابد که در دوره شیوع کرونا، علاوه بر آسیب دیدن بسیاری از کسب و کارها، اقتصاد بیمارستان ها در کشور نیز بسیار آسیب دیده است، و در صورت تشدید وضعیت این بیماری، درآمد بیمارستان های دولتی کاهش پیدا خواهد کرد و این نیازمند حمایت نظام بانکی کشور از حوزه بهداشت است.
از آنجا که بانک ملی ایران خود را متعلق به تمامی مردم ایران می داند در این زمینه پیشتاز خدمت رسانی به حوزه سلامت و اقتصاد مردم است و عملکرد این بانک در گذشته و حال؛ بویژه در ماههای اخیر گواه روشنی بر این واقعیت است.


اخبار مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کليه حقوق اين سايت متعلق به پایگاه خبری تحلیلی خطِ اعتدال بوده و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است.

بالا