شناسه خبر : 115748
تاریخ ارسال : ۱۵ تیر ۱۳۹۷ - ۳:۰۱ ق٫ظ

نوبخت در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه گیلان:تاخیر در افتتاح راه آهن قزوین – رشت، نه بدلیل عدم صداقت، بلکه بدلیل صعوبت و دشواری های این مسیر است

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

محمدباقر نوبخت شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان گیلان در رشت افزود: دولت تدبیر و امید زمانی روی کار آمد که منابع محدود بود و توانست از طریق مذاکره، تحریم ها را برطرف و رشد منفی را مثبت کند.
وی با اشاره به اذعان تمامی منابع معتبر دنیا به اینکه ایران توانست مسیر رشد اقتصادی را بپیماید، ادامه داد: در این هنگام، مانع جدیدی از بیرون مرزها گذاشته شد و با هجوم به بازار ارز، افزایش تقاضا پدید آمد و قیمت ها بالا رفت.
رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین به تک رقمی شدن نرخ تورم کشور اشاره و اضافه کرد: سنگ اندازی جدیدی که دشمنان با مشاهده پیشرفت ایران اسلامی انجام می دهند؛ شتاب توسعه کشور را نشانه گرفته، اگرچه از این وضعیت نیز عبور خواهیم کرد.

** آبرسانی به خرمشهر و آبادان، طرحی از پیش اجرا شده است
نوبخت با اشاره به افتتاح پروژه آبرسانی طرح غدیر در استان خوزستان گفت: ۱۳۵ درصد از اعتبارات این آبرسانی از سوی سازمان برنامه و بودجه پرداخت شد و شادگان، خرمشهر و آبادان از این آب استفاده می کنند.
وی تصریح کرد: دولت برای رفع مشکلات و نیازمندی های مردم در همه استان ها اهتمام دارد و این برنامه افتتاح، طرحی بود که از قبل اجرا شده وگرنه نمی توان طی یک هفته، یک هزار کیلومتر لوله گذاری انجام داد.
وی در ادامه سخنانش به پروژه های سفر رئیس جمهوری به استان گیلان اشاره و بیان کرد: اجرای این پروژه ها در استان اولویت بندی و به همین منظور در مشورت با استاندار، مدیران و نمایندگان استان اولویت ها مشخص شده است.
نوبخت با یادآوری تعهد حدود ۲۴ هزار میلیارد تومان اعتبار در سفر نخست رئیس جمهوری به گیلان در فروردین ماه سال ۱۳۹۴ گفت: همه این میزان تعهد را پرداخت کردیم و در حال حاضر، پروژه های راه آهن قزوین – رشت و باقیمانده آزادراه این مسیر، از مهمترین پروژه های استان است.
وی با اشاره به تاخیر در بهره برداری از پروژه راه آهن رشت – قزوین از آنچه پیشتر وعده داده شده بود، افزود: منابع لازم برای اتمام پروژه تامین و پرداخت می شود ولی توجه داشته باشیم که تاخیر در افتتاح این خط ریلی، نه بدلیل عدم صداقت، بلکه بدلیل صعوبت و دشواری های این مسیر است.
معاون رئیس جمهوری از اختصاص ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای آماده سازی ایستگاه های راه آهن مسیر یادشده خبر داد و گفت: این اعتبار نیز اختصاص یافت تا هرچه سریع تر این پروژه تکمیل شود؛ قابل ذکر است که عمده کارهای مربوط به راه آهن قزوین – رشت، طی دو سه سال اخیر انجام شده است.
وی همچنین از بهره برداری راه آهن ارومیه پیش از راه آهن قزوین – رشت خبر داد و افزود: پنج خط ریلی همزمان در کشور کار می شد که کرمانشاه و همدان به افتتاح رسید و ارومیه نیز به بهره برداری می رسد.
نوبخت در ادامه سخنانش به باقی مانده مسیر آزادراه قزوین – رشت در محدوده رودبار و منجیل اشاره و خاطرنشان کرد: سه کیلومتر تونل انجام شده و ۴۰۰ میلیارد تومان دیگر برای تکمیل این مسیر نیاز است که قرار شد ۲۰۰ میلیارد تومان از سوی دولت و ۲۰۰ میلیارد تومان تعهد بانک تجارت باشد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه ساماندهی وضعیت رودخانه های زرجوب و گوهر رود رشت طبق مصوبات سفر رئیس جمهوری را نیز مورد تاکید قرار داد و افزود: تاکنون برای این ۲ رودخانه ۶۵ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته ضمن اینکه برای ساماندهی تالاب بین المللی انزلی نیز هرچه نیاز باشد، انجام می دهیم.

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

اخبار مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کليه حقوق اين سايت متعلق به پایگاه خبری تحلیلی خطِ اعتدال بوده و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است.

بالا